REKRUTACJA I SELEKCJA – KOMPLEKSOWY KURS OD PODSTAW

To szkolenie już się odbyło, zapraszamy do zapoznania się z naszą aktualną ofertą.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod numerem 22 668 50 00.

Szkolenia
Program
Prelegenci
Co obejmuje cena?
Pozostałe terminy

KURSY DLA WYMAGAJĄCYCH

 

REKRUTACJA I SELEKCJA

KOMPLEKSOWY KURS OD PODSTAW

 

NAJBLIŻSZE TERMINY

4 – 5, 11 – 12.07.2022 : Warszawa lub ONLINE

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w kompleksowym kursie, celem którego jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu rekrutacji i selekcji pracowników.

 Dzięki naszemu kursowi Uczestnicy:

  • Poznają najlepsze standardy przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji zgodnie z prawem.
  • Przyciągną kandydatów na trudne do obsadzenia stanowiska.
  • Nauczą się przeprowadzać profesjonalną rozmowę kwalifikacyjną.
  • Zdiagnozują faktyczne kompetencje, nie ulegając pierwszemu wrażeniu.
  • Poznają nowoczesne rozwiązania, które skrócą czas rekrutacji i zwiększą jej trafność.
  • Nauczą się efektywnie komunikować z kandydatami, także w zakresie negocjacji wynagrodzenia.
  • Zbudują zaangażowanie i zaufanie wśród przyszłych pracowników.
  • Zadbają o dobry wizerunek firmy na rynku pracy, nawet w przypadku odmowy przyjęcia kandydata.

Czas trwania: 4 dni szkoleniowe, kurs prowadzony jest w formie wykładów oraz praktycznych warsztatów.

 

PROGRAM KURSU

  1. Najnowsze trendy w rekrutacji  i selekcji – praktyki  polskie i międzynarodowe.
  • Rekrutacja wczoraj i dziś – specyficzne uwarunkowania rekrutacji online i bezpośredniej.
  • Nowoczesne narzędzia pod postacią testów, próbek pracy, prostych gier rekrutacyjnych w formie online – przegląd rynku.
  • Ogłoszenia odchodzą do lamusa – czas na viral rekrutacyjny.
  • Budowanie zaangażowania kandydata w procesie rekrutacji.
  1. Opracowanie narzędzi do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji.
  • Analiza stanowiska pracy – najlepsze narzędzia analityczne dostosowane do możliwości organizacji.
  • Wychwytywanie kluczowych kompetencji – określenie zachowań niezbędnych do efektywnej pracy na danym stanowisku.
  • Nie taka prosta sztuka – przygotowanie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata.
  • Wybór rodzaju pytań i symulacji w oparciu o profil kandydata – macierz selekcyjna i triangulacja metod.
  1. Dobór źródeł pozyskiwania kandydatów.
  • „Łowienie ludzi” w poszukiwaniu kandydatów na „trudne” stanowiska (np. osób z uprawnieniami do obsługiwania różnych urządzeń, informatyków, specjalistów w wąskich dziedzinach etc.).
  • Media społecznościowe, portale branżowe, lokalne źródła pozyskiwania kandydatów z kraju i z zagranicy.
  • Kogo rekrutujemy – rekomendacje do rekrutacji i selekcji pracowników generacji BB, X, Y i Z.
  • Międzykulturowy aspekt rekrutacji – cudzoziemcy i ich specyficzne potrzeby.
  1. Preselekcja kandydatów – oszczędzamy czas i pieniądze.
  • Teoria McCllellanda w perspektywie kompetencyjnej – doskonałe wsparcie w analizie dokumentów aplikacyjnych.
  • Informacje o kompetencjach uzyskiwane dzięki poszczególnym metodom oceny (analiza CV i listu motywacyjnego, wywiad, symulacje, referencje, testy i ankiety).
  • Czym jest short – lista i jakie powinna spełniać kryteria?
  • Operowanie językiem biznesu przy rekomendowaniu kandydatów decydentom.
  1. Optymalny schemat rozmowy rekrutacyjnej – konstrukcja krok po kroku.
  • „Człowiek przede wszystkim” – minimalizacja izolacji i budowanie właściwej atmosfery.
  • Przedstawienie firmy, zespołu i stanowiska jako element budowania pozytywnego doświadczenia kandydata (CEx) oraz komunikujący wartości firmowe.
  • Słabe i mocne pytania w wywiadzie – jak oszczędzić czas i zwiększyć trafność.
  • Pozwól kandydatowi zabłysnąć – struktura wywiadu behawioralnego w modelu STAR.
  • Mocne pytania o motywację i priorytety – umiejętne badanie postaw kandydatów.
  • Właściwe domykanie rozmowy i udzielanie odpowiedzi na trudne pytania kandydatów.
  1. Wywiad behawioralny – badanie kompetencji w oparciu o STAR w praktyce.
  • Metoda wydarzeń krytycznych jako fundament stosowania techniki STAR.
  • Konstrukcja pytania nawiązującego epizodycznego do rozpoczęcia STAR.
  • Trening umiejętności zadawania pytań techniką STAR z pytaniami pogłębiającymi.
  • Jak diagnozować potencjał rozwojowy na różnych etapach procesu?
  • Sztuka pogłębiania wypowiedzi i diagnozowania prawdziwych kompetencji.
  • Wnioskowanie o kompetencjach na podstawie odpowiedzi kandydatów.
  • Trening obrony przed sztuczkami komunikacyjnymi stosowanymi przez kandydatów.
  1. Aspekty prawne i etyczne procesu rekrutacji.
  • Prawdy i mity – „co mi wolno, czego nie wolno?” – prawne wymogi i formalne regulacje dotyczące procesu rekrutacyjnego.
  • Dyskryminacja a Kodeks prawa pracy. Konsekwencje wynikające z niewłaściwego przebiegu procesu.
  • Etyka w trakcie rekrutacji a wiarygodność pracodawcy.
  • Ochrona danych osobowych w praktyce rekrutującego.
  1. Budowanie pozytywnego Candidate Experience i onboarding.
  • Udzielanie informacji zwrotnej na „TAK” i na „NIE”.
  • „Czarna studnia milczenia” a wizerunek pracodawcy. Rola i funkcja informacji zwrotnej dla kandydata.
  • Pisemne i telefoniczne formy negatywnej informacji zwrotnej, przykłady, analizy.
  • Pozytywna informacja zwrotna wpisana w onboarding – konstrukcja krok po kroku.
  • E-rekrutacyjne podziękowania, jako forma budowania relacji z kandydatami na rynku pracowniczym.

 

Informacje dodatkowe pod nr telefonu: 22 668 50 00

Z POWYŻSZEJ TEMATYKI MOŻEMY ZREALIZOWAĆ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

 

Sprawdź  nasze  pozostałe  szkolenia  oraz  opinie  uczestników:

Prawo Pracy,  Czas Pracy,  Dokumentacja Pracownicza >>

Płace,  ZFŚS,  Rozliczenia ZUS >>

HR,  ZZL >>

Przetwarzanie danych osobowych w HR,  RODO >>

 

 

Poniżej przedstawiamy opinie uczestników poprzednich edycji kursu: 
Podobało mi się:

 „Ćwiczenia, dyskusje – wymiana doświadczeń.”

 „Sposób prowadzenia, luźna atmosfera.”

 „Kreatywność trenera, pomysłowość i zaangażowanie.”

 „Przygotowanie merytoryczne i otwartość prowadzącej.”

 „Przygotowanie i prowadzenie szkolenia przez wykładowcę.”

 „Dokładne omówienie cyklu szkoleniowego.”

 „Organizacja szkolenia, ćwiczenia.”

 „Zakres wiedzy merytorycznej prowadzącej szkolenie.”

 „Sposób prowadzenia szkolenia przez wykładowcę.”

 „Doświadczenie trenerów.”

 „Profesjonalna organizacja szkolenia.”

 „Sposób prowadzenia przez trenera, kompleksowość, uporządkowanie.”

 „Jasność przekazywanych informacji, przyjazna atmosfera.”

 „Dobry układ szkolenia (programu), od początku procesu poprzez wszystkie etapy.”

 „Świetny dobór trenera, dobra lokalizacja, świetne miejsce.”

 „Zajęcia aktywne z dużą ilością ćwiczeń.”

 „Prowadzenie zadań praktycznych.”

 „Ilość osób w grupie, forma szkolenia.”

„Swoboda w prowadzeniu zajęć, duża ilość materiałów pomocniczych.”

 „Forma warsztatowa, prowadzenie, otwartość trenera.”

 „Forma prowadzenia, ciekawe przykłady, zajęcia praktyczne.”

 „Prowadzenie, sposób, metody.”

 „Warsztatowy cykl prowadzenia szkolenia.”

 „Osoba wykładająca, organizacja szkolenia.”

 „Kontakt z uczestnikami.”

 „Wspólna praca, wymiana doświadczeń.”

 „Kompleksowe podejście do tematu, profesjonalizm.”

 „Ciekawa forma i dobry kontakt z prowadzącym.”

 „Grupa uczestników – różne firmy, różne doświadczenia.”

 „Aktywowanie uczestników do aktywnego uczestniczenia w szkoleniu.”

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.

Close