CZAS PRACY – JAK PRAWIDŁOWO PLANOWAĆ I ROZLICZAĆ

To szkolenie już się odbyło, zapraszamy do zapoznania się z naszą aktualną ofertą.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod numerem 22 668 50 00.

Szkolenia
Program
Prelegenci
Co obejmuje cena?
Pozostałe terminy
WARSZTATY  DLA  NAJBARDZIEJ  WYMAGAJĄCYCH


CZAS PRACY

– JAK PRAWIDŁOWO PLANOWAĆ I ROZLICZAĆ

 

NAJBLIŻSZE TERMINY

 

Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w warsztatach dla osób zajmujących się planowaniem i rozliczaniem czasu pracy w organizacji.

Zajęcia mają charakter warsztatowy, omawiane są praktyczne przykłady z życia, a uczestnicy samodzielne wykonywać będą różnego rodzaju ćwiczenia i zadania, aby nabyć umiejętności w zakresie samodzielnego planowania i rozliczania czasu pracy w swoich organizacjach.

Wszystkie poprzednie edycje tego szkolenia zostały bardzo wysoko ocenione przez uczestników.

W programie:

  1. PLANOWANIE CZASU PRACY.

  • Właściwy dobór systemów i okresów rozliczeniowych do potrzeb danego zakładu pracy.
  • Ustalanie wymiaru czasu pracy w przyjętym okresie.
  • Informowanie pracowników o obowiązującym harmonogramie czasu pracy i forma tej informacji.
  • Zmiany w harmonogramie czasu pracy – zapisy regulaminowe umożliwiające zmiany na wniosek i bez wniosku pracownika.
  • Okresy, na które tworzy się harmonogramy czasu pracy.
  • Brak obowiązków sporządzania harmonogramów czasu pracy.
  • Planowanie odpoczynku.
  • Sposoby na nienaruszanie doby pracowniczej, zasady wprowadzania ruchomego czasu pracy.
  • Definicja dnia wolnego od pracy.
  • Prowadzenie ewidencji czasu pracy (dla kogo ma być prowadzona, zakres jej prowadzenia, zwolnienia z obowiązku jej prowadzenia).
  1. ROZLICZANIE CZASU PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ, DYŻURU I SZKOLENIA.

  • Rozliczanie czasu podróży służbowej i szkolenia.
  • Zaliczanie czasu podróży służbowej i szkolenia do czasu pracy.
  • Czas przejazdów a czas pracy.
  • Godziny nadliczbowe w podróży służbowej oraz podczas szkolenia.
  • Obowiązek zapewnienia odpoczynków w podróży służbowej.
  • Rekompensowanie podróży służbowej – diety, wynagrodzenie i inne należności.
  1. ZASADY SPORZĄDZANIA PRAWIDŁOWYCH ZAPISÓW Z ZAKRESU CZASU PRACY
    W PRAKTYCE NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH.

  • Sporządzanie grafików, harmonogramów, rozkładów czasu pracy.
  • Prawidłowe sporządzanie ewidencji czasu pracy.
  • Sporządzanie zapisów obowiązującego układu zbiorowego pracy, regulaminu pracy i innych niezbędnych formularzy i druków z zakresu czasu pracy.
  1. ZARZĄDZANIE PRACA NADLICZBOWĄ.

  • Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych.
  • Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia dobowej normy czasu pracy.
  • Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia tygodniowej normy czasu pracy.
  • Godziny nadliczbowe z powodu przekroczenia tygodniowej normy czasu pracy – różnice pomiędzy interpretacją PIP i MPiPS i praktyczne ich konsekwencje.
  • Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych i ponadwymiarowych dla pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy.
  1. ZASADY REKOMPENSATY ZA PRACĘ W GODZINACH NADLICZBOWYCH,
    PRACY W SOBOTĘ, NIEDZIELE I ŚWIĘTO ORAZ W PORZE NOCNEJ.

  • Ustalanie normalnego wynagrodzenia za nadgodziny.
  • Ustalanie wysokości dodatków za godziny nadliczbowe – 50% czy 100%?
  • Ustalanie dodatku za nadgodziny przy stałych i zmiennych składnikach wynagrodzenia.
  • Rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych czasem wolnym od pracy.
  • Zasady rekompensowania pracy w dniu wolnym wynikającym z pięciodniowego tygodnia pracy (sobota), tj. rekompensata godzinami i dniami, sposób wynagradzania za pracę w dniu wolnym (sobota).
  • Metody dostosowywania niedziel i świąt do organizacji czasu pracy.
  • Rekompensowanie pracy w niedzielę i święto.
  • Rekompensowanie pracy w porze nocnej.
  • Ustalanie dodatku za pracę w porze nocnej.
  • Ograniczenia pracy w porze nocnej a praca zmianowa.
  • Prawidłowe ustalanie pory nocnej.
  1. CZAS PRACY KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ A PRACA W GODZINACH NADLICZBOWYCH.

  • Kim są pracownicy zarządzający?
  • Kiedy zarządzającym należą się dodatki za nadgodziny – stanowisko PIP i SN.
  • Czy pracownik zarządzający ma prawo do dnia wolnego za pracę w sobotę?
  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NARUSZENIA PRZEPISÓW O CZASIE PRACY – JAK JEJ UNIKNĄĆ.

  • Zakres odpowiedzialności – działania stanowiące wykroczenie.
  • Osoby ponoszące odpowiedzialność.
  • Środki prawne stosowane przez inspektora pracy w sytuacji stwierdzenia naruszenia przepisów o czasie pracy i zasady odwoływania się od nich – wniosek, grzywna, decyzja administracyjna.

 

dodatkowe informacje pod numerem telefonu
22 668 50 00

 

Z POWYŻSZEJ TEMATYKI MOŻEMY ZREALIZOWAĆ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

 

Sprawdź  nasze  pozostałe  szkolenia  oraz  opinie  uczestników:

Prawo Pracy,  Czas Pracy,  Dokumentacja Pracownicza >>

Płace,  ZFŚS,  Rozliczenia ZUS >>

HR,  ZZL >>

Ochrona Danych Osobowych w HR,  Kompleksowy Kurs ODO i RODO >>

 

Poniżej przedstawiamy opinie uczestników szkoleń prowadzonych przez mec. Piotra WOJCIECHOWSKIEGO:

 Podobało mi się:

„Praktyczne spojrzenie prowadzącego poparte bogatym doświadczeniem i wiedzą.”

„Podejście prowadzącego do realizowanej tematyki, sposób prowadzenia szkolenia.”

„Przygotowanie prowadzącego, analiza konkretnych przypadków.”

„Prowadzący, bardzo konkretna osoba.”

„Miejsce, lunche, sprawne przeprowadzenie szkolenia, prowadzący.”

„Rozmowy z uczestnikami.”

„Profesjonalność prowadzącego.”

 „Metoda warsztatowa szkolenia.”

 „Styl prowadzenia szkolenia – interakcja w uczestnikami”

 „Mała grupa, przykłady z życia.”

 „Materiały szkoleniowe, możliwość zadania pytań, dyskusja, lunch.”

 „Sposób prowadzenia szkolenia, duża wiedza prowadzącego, warsztatowy charakter szkolenia.”

 „Sposób prowadzenia, kontakt z uczestnikami.”

 „Forma przygotowanych materiałów.”

 „Podejście mecenasa i gotowość do udzielania odpowiedzi.”

 „Wyczerpująca informacja zwrotna od momentu przesłania zgłoszenia, bardzo dobrze przygotowane materiały, bardzo dobry poczęstunek, a przede wszystkim bardzo miła obsługa uczestników szkolenia.”

 „Organizacja szkolenia.”

 „Współpraca ze słuchaczami.”

 „Przykłady.”

 „Interakcja prowadzącego z uczestnikami, case-study.”

 „Umiejętność przekazywania wiedzy.”

 „Interaktywny charakter szkolenia.”

„Dostępność prowadzącego.”

„Atmosfera.”

„Prowadzący – rewelacyjny.”

„Aktywny udział uczestników, dyskusja nad problemami.”

„Organizacja, miejsce, poziom merytoryczny szkolenia, forma prowadzenia warsztatów (rozmowa z uczestnikami).”

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.

Close