WARSZTATY DLA NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCYCH
CZAS PRACY
– JAK PRAWIDŁOWO PLANOWAĆ I ROZLICZAĆ
TERMINY
26 – 27.11.2024 Warszawa oraz Online – realizacja potwierdzona stacjonarnie oraz online
25 – 26.02.2025 Warszawa oraz Online
24 – 25.04.2025 Warszawa oraz Online
24 – 25.06.2025 Warszawa oraz Online
23 – 24.09.2025 Warszawa oraz Online
24 – 25.11.2025 Warszawa oraz Online
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w naszych cyklicznie organizowanych warsztatach poświęconych planowaniu
i rozliczaniu czasu pracy.
Szkolenie nasze adresujemy do osób zajmujących się planowaniem oraz rozliczaniem czasu pracy w organizacji.
Zajęcia mają charakter warsztatowy, omawiane są praktyczne przykłady z życia, a uczestnicy wykonywać będą różnego rodzaju ćwiczenia i zadania, aby nabyć lub uzupełnić umiejętności w zakresie samodzielnego planowania i rozliczania czasu pracy.
W czasie szkolenia omówione zostaną również zasady zarządzania czasem pracy w formule pracy zdalnej w oparciu o konkretne studia przypadku.
Wszystkie poprzednie edycje tego szkolenia zostały bardzo wysoko ocenione przez uczestników.
W programie:
- PLANOWANIE CZASU PRACY.
- Właściwy dobór systemów i okresów rozliczeniowych do potrzeb danego zakładu pracy.
- Ustalanie wymiaru czasu pracy w przyjętym okresie.
- Informowanie pracowników o obowiązującym harmonogramie czasu pracy i forma tej informacji.
- Zmiany w harmonogramie czasu pracy – zapisy regulaminowe umożliwiające zmiany na wniosek i bez wniosku pracownika.
- Okresy, na które tworzy się harmonogramy czasu pracy.
- Brak obowiązków sporządzania harmonogramów czasu pracy.
- Planowanie odpoczynku.
- Sposoby na nienaruszanie doby pracowniczej, zasady wprowadzania ruchomego czasu pracy.
- Definicja dnia wolnego od pracy.
- Prowadzenie ewidencji czasu pracy (dla kogo ma być prowadzona, zakres jej prowadzenia, zwolnienia z obowiązku jej prowadzenia).
- ROZLICZANIE CZASU PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ, DYŻURU, SZKOLENIA.
- Rozliczanie czasu podróży służbowej i szkolenia.
- Zaliczanie czasu podróży służbowej i szkolenia do czasu pracy.
- Czas przejazdów a czas pracy.
- Godziny nadliczbowe w podróży służbowej oraz podczas szkolenia.
- Obowiązek zapewnienia odpoczynków w podróży służbowej.
- Rekompensowanie podróży służbowej – diety, wynagrodzenie i inne należności.
- ZASADY SPORZĄDZANIA PRAWIDŁOWYCH ZAPISÓW Z ZAKRESU CZASU PRACY NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH.
- Sporządzanie grafików, harmonogramów, rozkładów czasu pracy.
- Prawidłowe sporządzanie ewidencji czasu pracy.
- Sporządzanie zapisów obowiązującego układu zbiorowego pracy, regulaminu pracy i innych niezbędnych formularzy i druków z zakresu czasu pracy.
- ZARZĄDZANIE CZASEM PRACY PRZY PRACY ZDALNEJ.
- Preferowane systemy czasu pracy przy pracy zdalnej.
- Początek i koniec dnia pracy przy pracy zdalnej.
- Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych przy pracy zdalnej.
- ZARZĄDZANIE PRACĄ NADLICZBOWĄ.
- Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych.
- Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia dobowej normy czasu pracy.
- Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia tygodniowej normy czasu pracy.
- Godziny nadliczbowe z powodu przekroczenia tygodniowej normy czasu pracy – różnice pomiędzy interpretacją PIP i MPiPS
i praktyczne ich konsekwencje.
- Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych i ponadwymiarowych dla pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy.
- ZASADY REKOMPENSATY ZA PRACĘ W GODZINACH NADLICZBOWYCH, PRACY W SOBOTĘ, NIEDZIELĘ I ŚWIĘTO ORAZ PORZE NOCNEJ.
- Ustalanie normalnego wynagrodzenia za nadgodziny.
- Ustalanie wysokości dodatków za godziny nadliczbowe – 50% czy 100%?
- Ustalanie dodatku za nadgodziny przy stałych i zmiennych składnikach wynagrodzenia.
- Rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych czasem wolnym od pracy.
- Zasady rekompensowania pracy w dniu wolnym wynikającym z pięciodniowego tygodnia pracy (sobota), tj. rekompensata godzinami i dniami, sposób wynagradzania za pracę w dniu wolnym (sobota).
- Metody dostosowywania niedziel i świąt do organizacji czasu pracy.
- Rekompensowanie pracy w niedzielę i święto.
- Rekompensowanie pracy w porze nocnej.
- Ustalanie dodatku za pracę w porze nocnej.
- Ograniczenia pracy w porze nocnej a praca zmianowa.
- Prawidłowe ustalanie pory nocnej.
- CZAS PRACY KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ A PRACA W GODZINACH NADLICZBOWYCH.
- Kim są pracownicy zarządzający?
- Kiedy zarządzającym należą się dodatki za nadgodziny – stanowisko PIP i SN.
- Czy pracownik zarządzający ma prawo do dnia wolnego za pracę w sobotę?
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NARUSZENIA PRZEPISÓW O CZASIE PRACY – JAK JEJ UNIKNĄĆ.
- Zakres odpowiedzialności – działania stanowiące wykroczenie.
- Osoby ponoszące odpowiedzialność.
- Środki prawne stosowane przez inspektora pracy w sytuacji stwierdzenia naruszenia przepisów o czasie pracy i zasady odwoływania się od nich – wniosek, grzywna, decyzja administracyjna.
- PRAKTYCZNE ĆWICZENIA I TEST UMIEJĘTNOŚCI.
dodatkowe informacje pod numerem telefonu 22 668 50 00
Z POWYŻSZEJ TEMATYKI MOŻEMY ZREALIZOWAĆ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Sprawdź pozostałe nasze szkolenia z obszarów:
Prawo Pracy, Czas Pracy >>
Kadry i Płace >>
HR, ZZL >>
Ochrona Danych Osobowych, RODO >>
Dla Administracji Publicznej >>
Video Szkolenia >>
Poniżej przedstawiamy opinie uczestników szkoleń prowadzonych przez mec. Piotra WOJCIECHOWSKIEGO:
Podobało mi się:
„Praktyczne spojrzenie prowadzącego poparte bogatym doświadczeniem i wiedzą.”
„Podejście prowadzącego do realizowanej tematyki, sposób prowadzenia szkolenia.”
„Przygotowanie prowadzącego, analiza konkretnych przypadków.”
„Prowadzący, bardzo konkretna osoba.”
„Miejsce, lunche, sprawne przeprowadzenie szkolenia, prowadzący.”
„Rozmowy z uczestnikami.”
„Profesjonalność prowadzącego.”
„Metoda warsztatowa szkolenia.”
„Styl prowadzenia szkolenia – interakcja w uczestnikami”
„Mała grupa, przykłady z życia.”
„Materiały szkoleniowe, możliwość zadania pytań, dyskusja, lunch.”
„Sposób prowadzenia szkolenia, duża wiedza prowadzącego, warsztatowy charakter szkolenia.”
„Sposób prowadzenia, kontakt z uczestnikami.”
„Forma przygotowanych materiałów.”
„Podejście mecenasa i gotowość do udzielania odpowiedzi.”
„Wyczerpująca informacja zwrotna od momentu przesłania zgłoszenia, bardzo dobrze przygotowane materiały, bardzo dobry poczęstunek, a przede wszystkim bardzo miła obsługa uczestników szkolenia.”
„Organizacja szkolenia.”
„Współpraca ze słuchaczami.”
„Przykłady.”
„Interakcja prowadzącego z uczestnikami, case-study.”
„Umiejętność przekazywania wiedzy.”
„Interaktywny charakter szkolenia.”
„Dostępność prowadzącego.”
„Atmosfera.”
„Prowadzący – rewelacyjny.”
„Aktywny udział uczestników, dyskusja nad problemami.”
„Organizacja, miejsce, poziom merytoryczny szkolenia, forma prowadzenia warsztatów (rozmowa z uczestnikami).”