Konferencja: PRAWO PRACY 2023 / 2024 – AKTUALNE PROBLEMY PO OSTATNICH ZMIANACH

To szkolenie już się odbyło, zapraszamy do zapoznania się z naszą aktualną ofertą.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt pod numerem 22 668 50 00.

Szkolenia
Program
Prelegenci
Co obejmuje cena?
Pozostałe terminy

KONFERENCJA

 

PRAWO PRACY 2023 / 2024

– AKTUALNE PROBLEMY PO OSTATNICH ZMIANACH

 

12 – 13.12.2023


stacjonarnie Warszawa Hotel Marriott*****  oraz  równocześnie Online

REALIZACJA POTWIERDZONA

 

Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej organizowanej przez naszą firmę konferencji prawa pracy. Podczas najbliższej edycji skupimy się na omówieniu aktualnych problemów prawa pracy po ostatniej nowelizacji przepisów.

 

Podczas konferencji omówimy m.in.:

  • NOWE OBLICZA NIERÓWNEGO TRAKTOWANIA PRACOWNIKÓW.
  • PROBLEMY ZWIĄZANE Z ZAWIERANIEM I ROZWIĄZYWANIEM UMÓW O PRACĘ PO NOWELIZACJI PRZEPISÓW.
  • „MINUTKI” W ROZLICZANIU CZASU PRACY – CO Z NIMI ROBIĆ.
  • JAK PRAWIDŁOWO OKREŚLIĆ MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY W UMOWACH O PRACĘ,
    Z UWZGLĘDNIENIEM KONSEKWENCJI Z ZAKRESU CZASU PRACY.
  • PRACA ZDALNA W PRAKTYCE – PROBLEMY WYBRANE.
  • ZWOLNIENIA OD PRACY 2023/2024 – JAK SOBIE RADZIĆ Z PUŁAPKAMI W PRZEPISACH.
  • INFORMACJA DODATKOWA DLA PRACOWNIKÓW – O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ.
  • UPRAWNIENIA RODZICIELSKIE PO ZMIANACH – NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ.

 

Szczegółowy program.

 

NOWE OBLICZA NIERÓWNEGO TRAKTOWANIA PRACOWNIKÓW.

  1. Przejawy naruszenia zasady równego traktowania w zatrudnieniu w świetle nowych przepisów kodeksu pracy.
  2. Praca zdalna a prawo do równego traktowania.
  3. Prewencyjna kontrola trzeźwości w świetle równego traktowania pracowników.
  4. Prawo do informacji a prawo równego traktowania.
  5. Uzasadnienie rozwiązywania umów o prace na okres próbny a równe traktowanie pracowników.
  6. Work-life balance – zasady równego traktowania.
  7. Obowiązki pracodawcy w zakresie równego traktowania pracowników.
  8. Prawa pracownika wobec którego naruszono zasady równego traktowania – nowe odszkodowanie.

prowadzenie: mec. Anna TELEC
Radca Prawny prowadzący kancelarię prawa pracy, były sędzia sądu pracy.

 

PROBLEMY ZWIĄZANE Z ZAWIERANIEM I ROZWIĄZYWANIEM UMÓW O PRACĘ
PO NOWELIZACJI PRZEPISÓW.

  1. Umowy na okres próbny w nowej odsłonie – czyli plusy i minusy takiej formy zatrudnienia oraz nowa treść umowy o pracę.
  2. Nowe uprawnienie pracownika do żądania uzasadnienia wypowiedzenia lub rozwiązania umowy o pracę zawartej na okres próbny – skutki oraz związane z tym nowe obowiązki pracodawcy.
  3. Umowa na czas określony – uzasadnienie przyczyny rozwiązania umowy o pracę – co może być powodem rozwiązania takiej umowy?
  4. Równoległe dodatkowe zatrudnienie a zakaz ze strony pracodawcy – czyli co w tym zakresie się zmieniło? Jak rozumieć brak możliwości zakazania przez pracodawcę dodatkowej pracy u innych pracodawców?
  5. Nowe możliwości pracownika, któremu rozwiązano umowę o pracę zawartą na czas określony z naruszeniem przepisów prawa pracy, czyli ryzyko przywrócenia pracownika do pracy przez sąd w przypadku braku dostatecznej przyczyny wypowiedzenia umowy na czas określony.
  6. Komu przysługuje szczególna ochrona przed zwolnieniem z pracy – nowy krąg osób uprawnionych do ochrony stosunku pracy.
  7. Nowy katalog zdarzeń/zaniechań, które nie mogą stanowić okoliczności uzasadniających wypowiedzenia lub rozwiązania umowy o pracę na okres próbny, czas określony lub czas nieokreślony.

prowadzenie: Elżbieta MŁYNARSKA-WEŁPA
Ekspertka ds. kadrowo-płacowych.

 

„MINUTKI” W ROZLICZANIU CZASU PRACY – CO Z NIMI ROBIĆ.

  1. Normy czasu pracy i przekroczenie jej o minutę – wprowadzenie prawne.
  2. Minutki a praca zdalna.
  3. Minuty w systemie zadaniowym.
  4. Minuta nadgodzin w systemach elektronicznych – co to znaczy ?
  5. Zasady rekompensaty pracy w minutach nadliczbowych.

prowadzenie: mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy,
były Wicedyrektor Departamentu Prawa Pracy w Głównym Inspektoracie Pracy.

 

JAK PRAWIDŁOWO OKREŚLIĆ MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY W UMOWACH O PRACĘ,
Z UWZGLĘDNIENIEM KONSEKWENCJI Z ZAKRESU CZASU PRACY.

  1. Rodzaje miejsc pracy w zmieniających się realiach rynkowych.
  2. Punktowe miejsce (miejsca) pracy – pracownicy stacjonarni, w tym pracujący zdalnie.
  3. Zasady przemieszczania się pomiędzy punktowymi miejscami pracy.
  4. Obszarowe miejsce pracy (pracownicy mobilni).
  5. Ruchome miejsce pracy.
  6. Sposób sformułowania miejsca pracy w umowach o pracę (przykłady).

prowadzenie:  dr mec. Patrycja ZAWIRSKA
Radca Prawny, Doktor nauk prawnych, Partner zarządzający w Kancelarii Zawirska Ruszczyk sp.k.

 

PRACA ZDALNA W PRAKTYCE – PROBLEMY WYBRANE.

  1. Czy można miksować różne rodzaje pracy zdalnej – całościową z hybrydową i hybrydową z okazjonalną ?
  2. Miejsce wykonywania pracy zdalnej – zasady określania.
  3. Grupy uprzywilejowane do pracy zdalnej – zasady postępowania z wnioskami pracowników uprawnionych.
  4. Formy kontroli pracy zdalnej – jak, gdzie i kiedy ?.
  5. BHP przy zdalnej – o czym trzeba pamiętać ?  

prowadzenie: mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy,
były Wicedyrektor Departamentu Prawa Pracy w Głównym Inspektoracie Pracy.

 

ZWOLNIENIA OD PRACY 2023/2024 – JAK SOBIE RADZIĆ Z PUŁAPKAMI W PRZEPISACH.

  1. Urlop opiekuńczy i zwolnienie od pracy z powodu siły wyższej.
  • Zasady udzielania.
  • Czy pracodawca może odmówić ich udzielenia.
  1. Zwolnienie od pracy w celu załatwienia spraw osobistych.
  • Czy można odmówić.
  • Jak odpracować zwolnienie.
  • Odpracowanie zwolnienia a czas pracy i prawo do wynagrodzenia.
  1. Zwolnienia od pracy z prawem do wynagrodzenia i bez prawa do wynagrodzenia.
  • Kiedy przysługują.
  • Tryb udzielania.
  • Kiedy pracodawca może a kiedy musi udzielić zwolnienia od pracy.

prowadzenie: mec. Karol SIERGIEJ
Radca Prawny, Wspólnik Zarządzający w Kancelarii Siergiej i Partnerzy.

 

INFORMACJA DODATKOWA DLA PRACOWNIKÓW – O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ.

  1. W jaki sposób powinna być przekazana informacja o dodatkowych warunkach zatrudnienia?
  2. Jakie informacje powinna zawierać?
  3. Na jakich zasadach musi być uzupełniona informacja o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej?
  4. Jak poprawnie zaktualizować informację o warunkach zatrudnienia?
  5. Jakie są sankcje za nieprawidłowe sporządzenie i przekazania informacji o warunkach zatrudnienia?

prowadzenie: Monika FRĄCZEK
Ekspertka prawa pracy, były główny specjalista w Departamencie Prawa Pracy
w Ministerstwie Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

 

UPRAWNIENIA RODZICIELSKIE PO ZMIANACH – NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ.

  1. Uprawnienia w czasie ciąży.
  2. Uprawnienia w okresie korzystania z urlopów związanych z rodzicielstwem.
  3. Uprawnienia po powrocie do pracy, w tym:
  • na jakie stanowisko należy przywrócić pracownika,
  • uprawnienia w zakresie czasu pracy (elastyczny czas pracy).

prowadzenie: mec. Karol SIERGIEJ
Radca Prawny, Wspólnik Zarządzający w Kancelarii Siergiej i Partnerzy.

 

Konferencja organizowana będzie w następujących godzinach:

pierwszy dzień – od 9.30 do 17.00

drugi dzień – od 9.00 do 16.00

 

Nocleg:

Dla uczestników zainteresowanych noclegiem w Hotelu Marriott***** podczas konferencji grudniowej wynegocjowaliśmy specjalną cenę promocyjną:

  • pokój jednoosobowy: 560 PLN netto (+ 8% VAT) za dobę z wliczonym śniadaniem,
  • pokój dwuosobowy: 650 PLN netto (+ 8% VAT) za 2 osoby za dobę z wliczonym śniadaniem.

W przypadku pytań prosimy o telefon pod numerem 22 668 50 00.

 

Poniżej przedstawiamy opinie uczestników poprzednich edycji naszych konferencji:

„Wysoki poziom wykładowców.”

„Konkretne omawianie tematów, umiejętność odpowiedzi na pytania padające z sali.”

„Organizacja techniczna, wykładowcy i ich zaangażowanie.”

„Podejście prowadzących do tematyki – odpowiadanie na pytania.”

„Doświadczona kadra szkoleniowa.”

„Bardzo dobra merytoryka prowadzących.”

„Różnorodność tematów i osób prowadzących.”

„Profesjonalizm osób prowadzących.”

„Jakość wykładów, zakres i tematy.”

„Ciekawe wykłady, profesjonalni wykładowcy.”

„Bardzo dobra atmosfera.”

„Podobało mi się, że wykładowcy posiadają wysoki poziom wiedzy.”

„Dobór wykładowców, wysokiej klasy specjalistów.”

„Trzymanie się ram czasowych, organizacja szkolenia.”

„Praktyczne porady w zakresie zwalniania pracowników i godzin nadliczbowych.”

„Profesjonalizm + doświadczenie prowadzących.”

„Sposób prowadzenia zajęć, dobra organizacja. ciekawa tematyka, przygotowanie osób prowadzących.”

„Opieka nad uczestnikami ze strony organizatorów.”

„Bardzo dobry dobór prelegentów! Brawo!”

„Szeroki zakres tematów.”

„Materiały, podejście prowadzących, możliwość zadawania pytań.”

„Dyskusja, możliwość konsultacji.”

„Tematyka i organizacja.”

„Poziom merytoryczny.”

„Wszystko na wysokim poziomie.”

„Bardzo profesjonalne przygotowanie.”

„Lokalizacja, całość organizacyjna.”

„Świetna organizacja.”

„Jak zwykle mistrzostwo!”

„Kontrola czasu, zgodność treści poruszanych przez prowadzących z tematyką szkolenia.”

„Stała „obsada” prowadzących.”

„Sprawny przebieg informacji o kolejnych punktach szkolenia.”

„Merytoryka wykładowców, organizacja szkolenia.”

 „Różnorodność tematyki.”

 „Zakres tematów.”

 „Dynamizm, miejsce.”

 „Lokalizacja i materiały.”

 „Zagadnienia, prelegenci.”

 „Dobór osób prowadzących poszczególne części konferencji.”

 „Uprzejmość, profesjonalizm.”

 „Sposób prezentacji.”

„Organizacja, opieka na bardzo wysokim poziomie zachęca do udziału w kolejnych szkoleniach.”

 „Konferencję prowadzą eksperci.”

 „Organizacja, dobór zagadnień i prelegentów.”

 „Kilka zagadnień poruszanych w ramach jednej konferencji.”

 „Fachowcy z kompleksową wiedzą i umiejętnością nawiązywania kontaktu z uczestnikami.”

„Możliwość spotkania z praktykami.”

„Przygotowanie merytoryczne wykładowców.”

„Dobór prelegentów.”

„Możliwość indywidualnego kontaktu z prelegentami, lokalizacja w centrum (komunikacja).”

„Sprawna organizacja, bardzo dobry dobór prowadzących.”

„Bardzo dokładnie wyjaśnione trudne kwestie związane ze zmianami w PP.”

„Organizacja szkolenia; materiały szkoleniowe.”

„Różnorodna tematyka.”

„Profesjonalne podejście do organizacji.”

„Wspaniała obsada wykładowców – ich wiedza i doświadczenie.”

„Wszystko super!”

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.

Close