MOBBING I DYSKRYMINACJA W STOSUNKACH PRACY– jakich zachowań należy się wystrzegać, obowiązki pracodawcy i pracownika

Data:
Na zamówienie
Miejsce:
e-szkolenie online
Ilość dni:
Cena stacjonarna:
0 pln + 23% VAT
Cena online:
290 pln + 23% VAT
Prowadzący:
mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Program
Prelegenci
Co obejmuje cena?
Pozostałe terminy

MOBBING I DYSKRYMINACJA W STOSUNKACH PRACY

– jakich zachowań należy się wystrzegać,

obowiązki pracodawcy i pracownika


E – SZKOLENIE  /  VIDEO SZKOLENIE

indywidualne terminy szkolenia dla każdego uczestnika

 

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w e-szkoleniu poświęconemu tematyce przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w organizacji.

Większość organizacji, w których wykonywana jest praca nie jest wolna od zjawisk nierównego traktowania lub zastraszania, poniżania lub izolowania, noszącego znamiona mobbingu. Szczególnie często zjawiska te pojawiają się w pionowych strukturach organizacyjnych, gdzie liczba stanowisk kierowniczych jest bardzo wysoka. Procesy takie ujemnie wpływają na atmosferę w pracy, a co za tym idzie również na jej wydajność.

Podstawowym celem tego szkolenia jest wyposażenie Uczestników w wiedzę i umiejętności prawidłowego zdiagnozowania zjawisk mobbingu i dyskryminacji, a następnie ich eliminacji.

szkolenie prowadzi

mec. Piotr WOJCIECHOWSKI

 

Podczas szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:

  • jak rozpoznać ofiarę mobbingu,
  • jak rozpoznać mobbera,
  • jakich słów używać w codziennym kontakcie z pracownikami, a jakich raczej unikać,
  • jak konkretne zachowania menadżerskie wpływają na ich postrzeganie przez pracowników,
  • jakie zachowania pracowników mogą być uznane za dyskryminujące innych pracowników,
  • jakich pytań nie zadawać pracownikom i kandydatom do pracy,
  • jak oceniać pracowników, aby ich nie dyskryminować i mobbingować.

Ograniczenie odpowiedzialności pracodawcy.

Przeprowadzenie szkolenia z przeciwdziałania zjawiskom mobbingu i dyskryminacji pomoże organizacjom ograniczyć odpowiedzialność z tytułu mobbingu, jeżeli ten wystąpi w organizacji. Zgodnie bowiem z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa pracy pracodawca jest obowiązany do przeciwdziałania mobbingowi, a Sąd Najwyższy uznał, że formą takiego przeciwdziałania jest szkolenie pracowników z tej tematyki. W przypadku przeprowadzenia takich szkoleń przyjmuje się, że pracodawca może uwolnić się od odpowiedzialności, a ponieść ją może wyłącznie bezpośredni sprawca mobbingu.

Należy przy tym podkreślić, ze każdy Uczestnik szkolenia otrzyma imienny certyfikat potwierdzający jego odbycie. 

Test wiedzy.
Uczestnicy szkolenia zostaną również poproszeni o wzięcie udziału w teście potwierdzającym nabyte umiejętności i wiedzę. 

Niewątpliwą zaletą naszego szkolenia jest możliwość uczestniczenia w nim o dowolnej porze, przerwania w każdym momencie i kontynuowania np. w dniu kolejnym aż do ukończenia całego szkolenia, które trwa ok. 2 godziny.

Standardowo dostęp do szkolenia udzielany jest na 21 dni. Każdy uczestnik otrzymuje indywidualny termin dostępu do szkolenia.

 

Szczegółowy program szkolenia:

 

MOBBING

  1. Pojęcie mobbingu – prawna i społeczna historia zjawiska.
  2. Prawna definicja mobbingu – analiza prawna poszczególnych jej części.
  3. Cechy mobbingu:
  • uporczywość,
  • długotrwałość,
  • pojęcie nękania i zastraszania,
  • poniżanie lub ośmieszanie pracownika,
  • izolowanie lub wyeliminowanie pracownika z zespołu współpracowników.
  1. Analiza efektów mobbingu tj. zaniżona ocena przydatności zawodowej.
  2. Postać mobbera – sprawcy mobbingu:
  • kto może zostać mobberem – cechy charakterystyczne,
  • sylwetka mobbera,
  • przyczyny działań mobbingowych.
  1. Ofiara mobbingu:
  • kto może zostać ofiarą mobbingu?
  • sylwetka ofiary.
  1. Metody zapobiegania mobbingowi:
  • zasady mediacji, praktyki i procedury antymobbingowe.
  1. Prawne konsekwencje stosowania praktyk mobbingowych.

 

DYSKRYMINACJA

  1. Analiza prawna pojęcia dyskryminacji bezpośredniej i pośredniej.
  2. Omówienie kryteriów dyskryminacyjnych: płeć, wiek, wiara, światopogląd, orientacja seksualna.
  3. Pojęcie molestowania i molestowania seksualnego.
  4. Skutki prawne naruszenia zasady równego traktowania: odszkodowanie, skarga do PIP.
  5. Realizacja prawa do jednakowego wynagrodzenia za pracę.

 

NARUSZENIE DÓBR OSOBISTYCH

  1. Ochrona godności pracowniczej.
  2. Przeniesienie pracownika na inne stanowisko a naruszenie jego dóbr osobistych.
  3. Badanie trzeźwości pracownika, a dobra osobiste.
  4. Granice krytyki pracodawcy.
  5. Powstrzymywanie się przez pracownika od wykonywanej pracy – kiedy można?

 

Cena e-szkolenia:  290 PLN + 23 % VAT

Cena zwolniona z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych.

Cena obejmuje: dostęp do szkolenia na 21 dni, test sprawdzający, certyfikat ukończenia szkolenia.

 

 

Dodatkowe informacje pod nr telefonu 22 668 50 00

 

SZKOLENIE MOŻEMY RÓWNIEŻ  ZREALIZOWAĆ W SPOSÓB TRADYCYJNY LUB ONLINE

 

 

Poniżej przedstawiamy opinie uczestników szkoleń prowadzonych przez mec.  Piotra WOJCIECHOWSKIEGO:

 Podobało mi się:

„Praktyczne spojrzenie prowadzącego poparte bogatym doświadczeniem i wiedzą.”

„Podejście prowadzącego do realizowanej tematyki, sposób prowadzenia szkolenia.”

„Przygotowanie prowadzącego, analiza konkretnych przypadków.”

„Prowadzący, bardzo konkretna osoba.”

 „Sposób prowadzenia szkolenia, duża wiedza prowadzącego, warsztatowy charakter szkolenia.”

 „Przykłady.”

 „Umiejętność przekazywania wiedzy.”

 „Prowadzący – rewelacyjny.”

„Nowoczesna forma szkolenia.”

„Bardzo wygodna formuła, można w dowolnym, dogodnym czasie przejść przez każdy moduł.”

„Długi i wygodny czas na realizację szkolenia.”

 

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.

Close