PRAWO PRACY 2017 / 2018
– JAK PRAWIDŁOWO STOSOWAĆ ZNOWELIZOWANE PRZEPISY
22 – 24.11.2017, Zakopane Hotel SABAŁA***
prowadzący: mec. KAROL SIERGIEJ
Radca prawny specjalizujący się w prawie pracy,
wspólnik w kancelarii radców prawnych Siergiej i Partnerzy.
Wykładowca w firmie DOM WIEDZY,
posiadający bogate wieloletnie doświadczenie zawodowe i dydaktyczne.
Prowadzone przez niego szkolenia zawsze cieszą się bardzo dobrą opinią uczestników szkoleń.
W programie:
DOBÓR ODPOWIEDNIEJ FORMY ZATRUDNIENIA PO OSTATNICH ZMIANACH.
- Zasady zatrudniania na podstawie umowy o Dzieło, umowy Zlecenia i umowy o Pracę.
- Umowa o Pracę na czas określony – kiedy warto stosować po zmianie przepisów.
- Dzieło a Zlecenie – różnice wg ZUS i orzecznictwa sądowego.
- Zlecenie a Umowa o Pracę – różnice wg PIP i orzecznictwa sądowego.
OCHRONA PRZEDEMERYTALNA W KONTEKŚCIE ZMIANY PRZEPISÓW.
- Zasady ochrony przed wypowiedzeniem zgodnie z art. 39 Kodeksu pracy.
- Możliwość wytypowania do zwolnienia pracownika, który po rozwiązaniu stosunku pracy ma zapewnione środki utrzymania w postaci świadczeń emerytalnych jako akceptowane społecznie kryterium wyboru pracownika do zwolnienia – orzecznictwo sądowe w tej kwestii.
- Szczególne zasady podlegania ochronie przed wypowiedzeniem na podstawie art. 28 i art. 29 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw.
- Konsekwencje zwolnienia pracownika podlegającego ochronie trwałości stosunku pracy.
ZMIANA WARUNKÓW ZATRUDNIENIA – JAK NIE POPEŁNIĆ BŁĘDU.
- Nie każda zmiana warunków zatrudnienia wymaga porozumienia lub wypowiedzenia zmieniającego – nietypowe przypadki.
- Co robić, by ograniczyć do minimum konieczność uzgadniania z pracownikiem zmian.
- Wypowiedzenie zmieniające a odprawa w świetle najnowszego orzecznictwa.
ROZWIĄZYWANIE UMÓW O PRACĘ – O CO NALEŻY ZADBAĆ.
Sposoby rozwiązania umowy o pracę.
- Zwyczajne (upływ czasu na który została zawarta umowa, porozumienie stron, wypowiedzenie umowy o pracę).
- Nadzwyczajne (rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia).
Wypowiedzenie umowy o pracę.
- Kiedy nie można wypowiedzieć umowy o pracę (wiek przedemerytalny, ciąża, usprawiedliwiona nieobecność w pracy, ochrona związkowa)
- Zwalnianie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia.
- Przyczyny wypowiedzenia umowy na czas nieokreślony.
- Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia.
Kiedy i za co można rozwiązać umowę bez wypowiedzenia.
CZAS PRACY – TRUDNE PRZYPADKI.
- Problemy wliczania do czasu pracy czynności nie będących pracą w ścisłym tego słowa znaczeniu (szkolenia, podróże służbowe, imprezy firmowe, narady, kolacje biznesowe z spotkania z klientami itp.).
- Praca w domu (hotelu) po godzinach pracy a czas pracy.
- Miejsce pracy a czas pracy – w jaki sposób miejsce pracy będące pewnym obszarem np. województwo wpływa na sposób liczenia czasu pracy.
- Zwalnianie pracowników z pracy:
– za odpracowaniem lub bez odpracowania,
– z prawem do wynagrodzenia,
– bez prawa do wynagrodzenia,
– z obowiązkiem wystawienia zaświadczenia o utraconych zarobkach, w celu uzyskania rekompensaty od organu wzywającego pracownika.
UPRAWNIENIA RODZICIELSKIE PO ZMIANACH.
- Zasady udzielania urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego.
- Terminy składania wniosków i konsekwencje ich niedotrzymania.
- Dzielenie urlopów pomiędzy oboje rodziców.
- Łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą.
- Zasady wydłużania urlopu rodzicielskiego w związku w wykonywaniem pracy w niepełnym wymiarze.
- Wymiar urlopu wypoczynkowego przysługującego w przypadku łączenia urlopu z pracą.
Hotel „Sabała” znajduje się w centrum Zakopanego,
przy najsłynniejszym deptaku – Krupówkach.
Dewizą obecnych właścicieli oraz personelu ”Sabały” jest kontynuacja tradycji hotelu – pensjonatu,
który swoją działalność rozpoczął w 1897 roku.
Fachowa, profesjonalna obsługa, doskonała restauracja, dźwięki kapeli góralskiej,
jedyne w swoim rodzaju potrawy kuchni regionalnej i wyjątkowa atmosfera,
zapewni Gościom niezapomniane chwile.
Najistotniejszą jednak cechą wyróżniającą spośród wszystkich obiektów są pokoje hotelowe, urządzone w stylu regionalnym,
wyposażone w meble wykonane z litego drewna oraz konserwowane naturalnymi woskami pszczelimi.
Posiadają one w swoim wystroju oryginalne fragmenty starych stuletnich belek.
Hotel jest obiektem zabytkowym.
Więcej informacji na stronie http://www.sabala.zakopane.pl/
Harmonogram szkolenia:
Dzień pierwszy:
od 14.00 przyjazd i obiad w Karczmie Sabała
15.00 – 18.30 zajęcia
od 20.00 kolacja regionalna w Karczmie Sabała
Dzień drugi:
09.00 – 15.30 zajęcia
15.30 – 16.30 obiad w Karczmie Sabała
16.30 – 19.00 czas wolny
od 20.00 kolacja regionalna w Karczmie Sabała
Dzień trzeci:
09.00 – 12.00 zajęcia
12.00 – 13.00 obiad i wyjazd
Informacje dodatkowe pod nr telefonu: 22 668 50 00
Poniżej przedstawiamy opinie uczestników ze szkoleń już zrealizowanych przez prowadzącego:
- „Ciekawy sposób prowadzenia szkolenia.”
- „Szkolenie jest bardzo dobrze zorganizowane, prowadzący kompetentny, ciekawie prowadzi zajęcia.”
- „Sięganie do orzecznictwa.”
- „Osoba prowadząca szkolenie.”
- „Styl prowadzenia szkolenia.”
- „Konkretne odpowiedzi i bardzo dobra znajomość.”
- „Duża ilość praktycznych przykładów.”
- „Kompetencja i doświadczenie wykładowcy, ciekawe kazusy.”
- „Powoływanie się na orzecznictwo.”
- „Dopasowanie trenera do grupy, sposób prowadzenia.”
- „Komunikatywność wykładowcy.”
- „Wiedza prowadzącego, tempo szkolenia, tematyka.”
- „Bardzo czytelny sposób prowadzenia prowadzącego.”
- „Zrozumiale i prostym językiem przedstawione zagadnienia oraz z przykładami.”
- „Dobry prowadzący i obsługa szkolenia.”
- „Sposób prowadzenia zajęć przez wykładowcę.”
- „Wysoki poziom przekazywanej wiedzy przez prowadzącego.”
- „Sposób prowadzenia szkolenia, rzeczowe przykłady.”
- „Bardzo ciekawy przekaz wiedzy przez prowadzącego.”
- „Bardzo jasno i na przykładach przedstawiano poszczególne sytuacje.”
- „Elastyczny sposób prowadzenia szkolenia dostosowany do sugestii uczestników.”
- „Konkretnie, szczegółowo.”
- „Przekazywanie wiedzy przez prowadzącego.”
- „Sposób prowadzenia szkolenia – mobilizowanie uczestników do myślenia i udzielania odpowiedzi.”
- „Forma prowadzenia szkolenia.”
- „Kontakt prowadzącego z uczestnikami.”
- „Sposób prowadzenia szkolenia – dynamika, ekspresja, przykłady z życia.”
- „Odpowiadanie na pytania uczestników.”
- „Zawartość merytoryczna przekazanych materiałów.”
- „Czas trwania szkolenia, forma warsztatów.”
- „Podejście aktywizujące osoby prowadzącej szkolenie.”
- „Przygotowanie prowadzącego.”