PRAWO PRACY DLA HR BUSINESS PARTNERÓW

Data:
13 - 14.12.2021
Miejsce:
Warszawa lub ONLINE
Ilość dni:
2
Cena:
1250 netto 1450 zł + 23% VAT
Prowadzący:
mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Program
Prelegenci
Co obejmuje cena?
Pozostałe terminy
WARSZTATY  DLA  NAJBARDZIEJ  WYMAGAJĄCYCH

 

PRAWO PRACY

DLA

HR BUSINESS PARTNERÓW

 

14 – 15.12.2020

w  szkoleniu  można  uczestniczyć  stacjonarnie w Warszawie   lub   ONLINE

Zapraszamy do udziału w praktycznym „niezbędniku” z zakresu stosowania prawa pracy dla HR Biznes Partnerów.
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z praktycznymi zasadami stosowania przepisów prawa pracy z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Sądu Najwyższego, stanowisk Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Państwowej Inspekcji Pracy.
Uczestnicy nabędą umiejętności elastycznego poruszania się w prawie pracy, szybkiego reagowania na zmieniające się sytuacje
w organizacji, właściwego komunikowania się z pracownikami w aspekcie najważniejszych instytucji prawa pracy jak zwalnianie i zatrudnianie, czasu pracy, urlopów czy karania i nagradzania.
Zajęcia oparte są przede wszystkim na studium przypadku z opisami dopuszczalnych prawnie i organizacyjnie rozwiązań oraz rekomendacjami prowadzącego jak radzić sobie w nietypowych sytuacjach.

prowadzący

mec. Piotr Wojciechowski

 

W programie:

  1. Optymalny wybór zatrudnienia.

  • Umowa o dzieło, zlecenia, o pracę – dokonywanie właściwych wyborów – rekomendacje.
  1. Zatrudnianie i zwalnianie – warsztaty.

  • Optymalny wybór umowy o pracę – na okres próbny, czas określony czy nieokreślony – warsztatowa analiza wszystkich typów umowy o pracę – samodzielne podejmowanie przez uczestników decyzji – która z umów najbardziej odpowiadająca potrzebom organizacji. Wady i zalety każdej z nich.
  • Przygotowanie do rozwiązania umowy o pracę – warsztaty przygotowania do zwolnienia, wybór trybu rozwiązania umowy o pracę.
  • Przeprowadzenie spotkania z pracownikiem w celu rozwiązania umowy o pracę – symulacja kierowana. Uczestnicy wezmą udział w zwalnianiu i byciu zwalnianym.
  • Szczególna ochrona przed wypowiedzeniem i rozwiązaniem w prawie pracy – omówienie zasad ochrony przed wypowiedzeniem i rozwiązaniem umowy o pracę.
  1. Wybrane prawa i obowiązki pracownika – jako narzędzia zarządzania pracownikami.

  • Zasady podnoszenia przez pracownika kwalifikacji zawodowych:
    możliwość polecenia pracownikowi udziału w szkoleniach,
    zasady wliczania czasu szkoleń do czasu pracy,
    zasady sporządzania umów z pracownikiem podnoszącym kwalifikacje zawodowe.
  • Zasady odpowiedzialności porządkowej pracowników.
  • Prawne możliwości inwigilacji i dyscyplinowania pracowników
    (weryfikacja skrzynki mailowej, stosowane procedury w zakresie wejść i wyjść pracowników na teren pracodawcy).
  • Zasady nakładania na pracowników kar porządkowych.
  • Zasady odwoływania pracowników od nałożonych kar.
  • Zasady ponoszenia odpowiedzialności materialnej z winy umyślnej i nieumyślnej pracownika.
  • Obowiązek sumiennego i starannego wykonywania pracy.
  • Obowiązek stosowania się do poleceń przełożonych.
  • Obowiązek przestrzegania czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy, regulaminu pracy, obowiązek dbałości o dobro zakładu pracy, obowiązek zachowywania tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę oraz tajemnicy służbowej.
  1. Pojęcie dyskryminacji, mobbingu i molestowania w stosunkach pracy.

  • Co to jest dyskryminacja, molestowanie i mobbing.
  • Jak postępować, aby nie narazić się na zarzut dyskryminacji i mobbingu.
  • Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie zasady równego traktowania, oraz za mobbing.
  1. Zasady zarządzania czasem pracy praktyczne stosowanie przepisów o czasie pracy.

  • Zasady gospodarowania czasem pracy – postanowienia regulaminowe o systemach czasu pracy, ewidencjonowanie czasu pracy.
  • Zasady planowania czasu pracy – grafiki, harmonogramy, zmiany w grafikach i harmonogramach.
  • Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych oraz zakres możliwości odmówienia przez pracownika takiej pracy.
  • Praca w niedziele i święta oraz w porze nocnej – zasady rekompensowania.
  1. Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.

  • Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.
  • Zasady udzielania urlopów zaległych.
  • Przesuwanie terminów urlopów wypoczynkowych.
  • Odwoływanie pracownika z urlopu wypoczynkowego.
  • Urlop na żądanie – kiedy i w jaki sposób pracownik może zgłosić urlop na żądanie.
  1. Przebieg kontroli inspektora pracy w organizacji oraz zasady ponoszenia odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przepisów prawa pracy.

  • Uprawnienia inspektora pracy w czasie dokonywania czynności kontrolnych.
  • Środki prawne stosowane przez inspektora pracy w wyniku stwierdzonych nieprawidłowości:
    – odpowiedzialność kierowników wyodrębnionych komórek organizacyjnych, menedżerów, dyrektorów, brygadzistów za nieprzestrzeganie przepisów prawa pracy,
    zasady stwierdzania wykroczeń przeciwko prawo pracownika,
    sankcje przewidziane dla osób popełniających wykroczenia przeciwko prawom pracownika.
  • Analiza najczęściej popełnianych błędów przez przedstawicieli pracodawcy w czasie dokonywania czynności kontrolnych inspektora.

 

Informacje dodatkowe pod nr telefonu: 22 668 50 00

 

 Z POWYŻSZEJ TEMATYKI MOŻEMY ZREALIZOWAĆ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

 

Poniżej przedstawiamy opinie uczestników szkoleń prowadzonych przez mec. Piotra Wojciechowskiego:

Podobało mi się …:

„Praktyczne spojrzenie prowadzącego poparte bogatym doświadczeniem i wiedzą.”

„Podejście prowadzącego do realizowanej tematyki, sposób prowadzenia szkolenia.”

„Przygotowanie prowadzącego, analiza konkretnych przypadków.”

„Prowadzący, bardzo konkretna osoba.”

„Miejsce, lunche, sprawne przeprowadzenie szkolenia, prowadzący.”

„Rozmowy z uczestnikami.”

„Profesjonalność prowadzącego.”

„Metoda warsztatowa szkolenia.”

„Styl prowadzenia szkolenia – interakcja w uczestnikami”.

„Mała grupa, przykłady z życia.”

„Materiały szkoleniowe, możliwość zadania pytań, dyskusja, lunch.”

„Sposób prowadzenia szkolenia, duża wiedza prowadzącego, warsztatowy charakter szkolenia.”

„Sposób prowadzenia, kontakt z uczestnikami.”

„Forma przygotowanych materiałów.”

„Podejście mecenasa i gotowość do udzielania odpowiedzi.”

„Wyczerpująca informacja zwrotna od momentu przesłania zgłoszenia, bardzo dobrze przygotowane materiały, bardzo dobry poczęstunek, a przede wszystkim bardzo miła obsługa uczestników szkolenia.”

„Organizacja szkolenia.”

„Współpraca ze słuchaczami.”

„Przykłady.”

„Interakcja prowadzącego z uczestnikami, case-study.”

„Umiejętność przekazywania wiedzy.”

„Interaktywny charakter szkolenia.”

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.

Close