PRAWO PRACY DLA HR BUSINESS PARTNERÓW

Data:
20 - 21.05.2024
Miejsce:
Warszawa oraz Online
Ilość dni:
2
Cena stacjonarna:
1390 pln + 23% VAT
Cena online:
990 pln + 23% VAT
Prowadzący:
mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Program
Prelegenci
Co obejmuje cena?
Pozostałe terminy
WARSZTATY  DLA  NAJBARDZIEJ  WYMAGAJĄCYCH

 

PRAWO PRACY
DLA
HR BUSINESS PARTNERÓW

 

TERMINY

7 – 8.12.2023   Warszawa oraz równocześnie Online – REALIZACJA POTWIERDZONA

21 – 22.05.2024   Warszawa oraz równocześnie Online

13 – 14.11.2024   Warszawa oraz równocześnie Online

 

Zapraszamy do udziału w praktycznym „niezbędniku” z zakresu stosowania prawa pracy dla HR Biznes Partnerów.

Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z praktycznymi zasadami stosowania przepisów prawa pracy z uwzględnieniem
najnowszych zmian w przepisach, najnowszego orzecznictwa Sądu Najwyższego, stanowisk Ministerstwa Pracy oraz Państwowej Inspekcji Pracy.

Uczestnicy nabędą umiejętności elastycznego poruszania się w prawie pracy, szybkiego reagowania na zmieniające się sytuacje
w organizacji, właściwego komunikowania się z pracownikami w aspekcie najważniejszych instytucji prawa pracy jak zatrudnianie, 
zwalnianie, czasu pracy, urlopów czy karania i nagradzania.

Zajęcia oparte są przede wszystkim na studium przypadku z opisami dopuszczalnych prawnie i organizacyjnie rozwiązań oraz rekomendacjami prowadzącego jak radzić sobie w nietypowych sytuacjach.

 

 prowadzący

mec. Piotr Wojciechowski

 

W programie:

  1. WPROWADZENIE DO PRAWA PRACY DLA HR BUSINESS PARTNERÓW.
  • Rola HR Business Partnera a prawo pracy.
  • Zasady prawa pracy – jak HR Business partner powinien interpretować przepisy prawa pracy – rekomendowane praktyki.
  • Analiza przypadków z życia, a rekomendowane rozwiązania dla HR Business Partnerów – case study.
  1. ZASADY ZATRUDNIENIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O PRACĘ – WSKAZÓWKI PRAKTYCZNE DLA HR BUSINESS PARTNERÓW.
  • Zatrudnianie i zwalnianie – rola HR Business Partnera.
  • Umowa o pracę, o dzieło, zlecenia – dokonywanie właściwych wyborów – rekomendacje.
  • Optymalny wybór umowy o pracę – na okres próbny, czas określony czy nieokreślony, wady i zalety każdej z nich – analiza wszystkich typów umowy o pracę – samodzielne podejmowanie przez uczestników decyzji – która z umów najbardziej odpowiadająca potrzebom organizacji.
  • Przygotowanie do rozwiązania umowy o pracę – wybór trybu rozwiązania umowy o pracę.
  • Przeprowadzenie spotkania z pracownikiem w celu rozwiązania umowy o pracę.
  • Szczególna ochrona przed wypowiedzeniem i rozwiązaniem w prawie pracy – omówienie zasad ochrony przed wypowiedzeniem
    i rozwiązaniem umowy 
    o pracę.
  1. WYBRANE PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKA – JAKO NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA PRACOWNIKAMI. REKOMENDACJE DLA HR BUSINESS PARTNERÓW.
  • Zasady podnoszenia przez pracownika kwalifikacji zawodowych.
  • Zasady odpowiedzialności porządkowej pracowników.
  • Prawne możliwości inwigilacji i dyscyplinowania pracowników (weryfikacja skrzynki mailowej, stosowane procedury w zakresie wejść i wyjść pracowników na teren pracodawcy).
  • Zasady nakładania na pracowników kar porządkowych.
  • Zasady ponoszenia odpowiedzialności materialnej z winy umyślnej i nieumyślnej pracownika.
  • Obowiązek przestrzegania czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy, regulaminu pracy, obowiązek dbałości o dobro zakładu pracy, obowiązek zachowywania tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę oraz tajemnicy służbowej.
  1. POJĘCIE DYSKRYMINACJI, MOBBINGU I MOLESTOWANIA W STOSUNKACH PRACY – ZASADY POSTĘPOWANIA HR BUSINESS PARTNERA.
  • Co to jest dyskryminacja, molestowanie i mobbing.
  • Jak postępować, aby nie narazić się na zarzut dyskryminacji i mobbingu.
  • Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie zasady równego traktowania, oraz za mobbing.
  1. ZASADY ZARZĄDZANIA CZASEM PRACY – DORADZTWO HR BUSINESS PARTNERA KADRZE KIEROWNICZEJ.
  • Zasady gospodarowania czasem pracy – postanowienia regulaminowe o systemach czasu pracy, ewidencjonowanie czasu pracy.
  • Zasady planowania czasu pracy – grafiki, harmonogramy, zmiany w grafikach i harmonogramach.
  • Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych oraz zakres możliwości odmówienia przez pracownika takiej pracy.
  • Praca w niedziele i święta oraz w porze nocnej – zasady rekompensowania.
  • Praca zdalna a czas pracy.
  1. ZASADY UDZIELANIA URLOPU WYPOCZYNKOWEGO – OPTYMALNE ZARZĄDZANIE URLOPAMI.
  • Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.
  • Zasady udzielania urlopów zaległych.
  • Przesuwanie terminów urlopów wypoczynkowych.
  • Urlop na żądanie – kiedy i w jaki sposób pracownik może zgłosić urlop na żądanie.
  1. NOWE PRAWO PRACY 2023 – ZASADY ZARZĄDZANIA Z PERSPEKTYWY HR BUSINESS PARTNERA.
  • Zarządzanie pracą zdalną – rekomendacje dla HR Business Partnera.
  • Nowe wnioski pracownicze o zmianę rodzaju pracy, elastyczny czas pracy – zasady realizacji wniosków.
  • Urlop z powodu pilnych spraw rodzinnych i siły wyższej.
  • Nowy urlop opiekuńczy.

 

 

Informacje dodatkowe pod nr telefonu: 22 668 50 00

 

 Z POWYŻSZEJ TEMATYKI MOŻEMY ZREALIZOWAĆ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

 

Polecamy także

CZAS PRACY – JAK PRAWIDŁOWO PLANOWAC I ROLICZAĆ >>

MOBBING I DYSKRYMINACJA W STOSUNKACH PRACY >>

 

Poniżej przedstawiamy opinie uczestników szkoleń prowadzonych przez mec. Piotra Wojciechowskiego:

Podobało mi się …:

„Praktyczne spojrzenie prowadzącego poparte bogatym doświadczeniem i wiedzą.”

„Podejście prowadzącego do realizowanej tematyki, sposób prowadzenia szkolenia.”

„Przygotowanie prowadzącego, analiza konkretnych przypadków.”

„Prowadzący, bardzo konkretna osoba.”

„Miejsce, lunche, sprawne przeprowadzenie szkolenia, prowadzący.”

„Rozmowy z uczestnikami.”

„Profesjonalność prowadzącego.”

„Metoda warsztatowa szkolenia.”

„Styl prowadzenia szkolenia – interakcja w uczestnikami”.

„Mała grupa, przykłady z życia.”

„Materiały szkoleniowe, możliwość zadania pytań, dyskusja, lunch.”

„Sposób prowadzenia szkolenia, duża wiedza prowadzącego, warsztatowy charakter szkolenia.”

„Sposób prowadzenia, kontakt z uczestnikami.”

„Forma przygotowanych materiałów.”

„Podejście mecenasa i gotowość do udzielania odpowiedzi.”

„Wyczerpująca informacja zwrotna od momentu przesłania zgłoszenia, bardzo dobrze przygotowane materiały, bardzo dobry poczęstunek, a przede wszystkim bardzo miła obsługa uczestników szkolenia.”

„Organizacja szkolenia.”

„Współpraca ze słuchaczami.”

„Przykłady.”

„Interakcja prowadzącego z uczestnikami, case-study.”

„Umiejętność przekazywania wiedzy.”

„Interaktywny charakter szkolenia.”

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.

Close