ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HYBRYDOWYM

Data:
Na zamówienie
Miejsce:
e-szkolenie online
Ilość dni:
1
Cena stacjonarna:
6500 zł + 23% VAT
Prowadzący:
Maria PŁUCIENNIK
Program
Prelegenci
Co obejmuje cena?
Pozostałe terminy

WARSZTATY DLA WYMAGAJĄCYCH

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HYBRYDOWYM

szkolenie w formie online lub stacjonarnej

Zachęcamy do skorzystania ze  szkolenia, którego celem jest zapoznanie uczestników z kluczowymi zasadami funkcjonowania  i motywowania zespołów hybrydowych, podnoszenia jakości ich współpracy oraz wspomagania efektywności w sytuacji rozproszenia za pomocą nowoczesnych narzędzi zarządzania.

 

KORZYŚCI:

  • poznanie zasad funkcjonowania grupy w rozproszeniu i tworzenia efektywnego zespołu hybrydowego,
  • nabycie umiejętności efektywnego i sprawiedliwego wykorzystania zasobów członków swojego zespołu,
  • podnoszenie efektywności zespołu poprzez zastosowanie zaawansowanych technik umożliwiających komunikację w sytuacji rozproszenia oraz aplikacji elektronicznych,
  • lepsze zarządzanie zespołem poprzez skuteczne realizowanie kluczowych funkcji menedżerskich, takich jak delegowanie, udzielanie informacji zwrotnej, kontrolowanie, rozwój i motywowanie,
  • wpływanie na procesy decydujące o charakterze pracy, odpowiedzialności, kreatywności i podejmowaniu decyzji w zespole.

 

Program szkolenia:

  1. Kim jest lider zespołu hybrydowego? – rola, zadania, wartości.

  • Wyzwania stojące przed liderami zespołów hybrydowych – diagnoza
    i określenie celów szkolenia.
  • Expose menedżera – krok milowy do nieformalnego autorytetu i wprowadzenia standardu pracy zespołu hybrydowego.
  • Etyka i wzmacnianie właściwych wartości przez lidera sprzyjających zaangażowaniu pracowników – modelowanie zachowań.
  1. Najważniejsze techniki i narzędzia zarządzania zespołem hybrydowym.

  • Kryteria sukcesu i efektywności zespołów rozproszonych – potrzeby pracowników a oczekiwania przełożonego.
  • Złote reguły wartościowych spotkań zespołów hybrydowych – wypracowanie
    z Uczestnikami szkolenia optymalnej formuły spotkań dla swoich zespołów.
  • Krzywa wydajności dobowej REFA i efekt piły – zwiększanie efektywności pracy zespołu rozproszonego.
  • System planowania czasu 60/40 i zasada Pareto – maksymalne wyniki
    w optymalnym czasie.
  • Praktyczne zastosowanie Kanban w odpowiedzi na nierówne obciążenie pracą.
  1. Skuteczność komunikacyjna lidera zespołu rozproszonego.

  • Poziom komunikacji jako podstawowy przejaw profesjonalizmu lidera.
  • Zasada 3 kwadratów. Co muszę, co powinienem, a co mogę przekazać?
    – ciągłość komunikacyjna w praktyce.
  • Zasady komunikowania zadań minimalizujące pojawienie się niezrozumienia
    i oporu.
  • Budowanie skutecznych komunikatów – słowa klucze i słowa pułapki.
  1. Ciągnąć czy pchać? – motywowanie, angażowanie i budowanie atmosfery
    w zespole rozproszonym.

  • Najważniejsze zasady leżące u podstaw ludzkiej motywacji – pigułka wiedzy
    ze sprawdzonymi technikami podnoszącymi motywację i zaangażowanie.
  • Motywująca rola konstruktywnej informacji zwrotnej.
  • Umiejętne chwalenie i dziękowanie zwiększające motywację.
  1. Delegowanie zadań, rozliczanie, monitorowanie.

  • Pułapki delegowania – konsekwencje dla pracownika i jego przełożonego.
  • 6 podstawowych zasad delegowania – jak to zrobić skutecznie?
  • Proces wytyczania priorytetów – praktyczne zastosowanie metody generała Eisenhowera.
  • Definiowanie adekwatnych i motywujących celów dla pracowników.
  • Umiejętne monitorowanie i kontrolowanie zespołów rozproszonych w realizacji działań.
  • Delegowanie „zwrotne” – co zrobić, kiedy pracownik przychodzi z problemami?
  1. Pomost w przyszłość – przygotowanie indywidualnego planu działań wdrożeniowych dla każdego uczestnika szkolenia.

 

Metody:

Szkolenie oparte jest niemal w całości na treningu umiejętności (według cyklu Kolba)
z wykorzystaniem poznanych technik i narzędzi.

  • Symulacje scenariuszy rozmów w celu przećwiczenia poznanych technik.
  • Studium przypadku umożliwiające analizowanie i rozwiązywanie trudnych sytuacji.
  • Mini wykłady służące przekazywaniu wiedzy teoretycznej dotyczącej omawianych zagadnień; uzupełniają i porządkują posiadaną wiedzę.
  • Odgrywanie ról umożliwiające indywidualną analizę i korektę zachowań Uczestników.
  • Dyskusje mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów dotyczących specyfiki organizacji Uczestników szkolenia.

Nastawienie na uczenie w działaniu w oparciu o doświadczenie, pozwala kształtować wśród Uczestników przede wszystkim umiejętności, co stanowi praktyczne zastosowanie wiedzy oraz ogranicza do minimum teorię, która ma być zapleczem do skutecznego działania.

 

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

w celu omówienia szczegółów prosimy o kontakt:

telefonicznie pod numerem 22 668 50 00

lub na adres e-mail: dom-wiedzy@dom-wiedzy.eu

 

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji

Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.

Close