AKTUALNE PROBLEMY PRAWA PRACY 2023
PO OSTATNICH ZMIANACH
19 – 20.06.2023 Warszawa oraz Online
5 – 6.07.2023 Warszawa oraz Online
Nowe przepisy prawa pracy już obowiązują i jak się okazuje sprawiają w wielu organizacjach trudności interpretacyjne. Dziesiątki pytań, które „wiszą” w powietrzu i na które trudno znaleźć odpowiedź wymagają stosownych konsultacji i wyjaśnień.
Okazją do tego będzie nasze szkolnie w ramach którego prowadzący, doświadczony ekspert w dziedzinie prawa pracy wesprze Państwa w uzupełnieniu wiedzy i utwierdzeniu, że obrane przez Państwa kierunki interpretacji są prawidłowe.
Szkolenie oparte będzie jak zwykle na wysokim poziomie kontaktu ze słuchaczami, „burzy mózgów”, wzajemnej wymianie doświadczeń. Zostaną przedstawione Państwu najlepsze rekomendacje rozwiązań.
Prowadzący w oparciu o swoje doświadczania zawodowe, stanowiska Ministerstw i Inspekcji przygotuje materiały do ćwiczeń, które staną się pretekstem do dyskusji na temat wdrożenia nowych przepisów w Państwa organizacjach z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju organizacji, serdecznie zapraszamy.
prowadzący

mec. Piotr WOJCIECHOWSKI
Szczegółowy program.
Nowe zasady zatrudniania.
- Nowe zasady zatrudniania na okres próbny:
- ile razy można zawrzeć umowę na okres próbny,
- możliwości przedłużenia umowy na okres próbny,
- ponowne nawiązanie umowy o pracę na okres próbny.
- Nowe zasady zatrudniania na czas określony.
- Możliwość jednoczesnego zatrudnienia na podstawie wielu umów o pracę.
- Nowa treść umowy o pracę.
- Zatrudnienie w niepełnym wymiarze – nowe zasady.
- Wnioski pracownika o zmianę warunków pracy i płacy.
- Uzasadnienie wypowiedzenia – zmiany.
- Szkolenia a czas pracy – nowe zasady.
Nowa treść dodatkowej informacji związanej z zatrudnieniem.
- Nowe punkty informacji – szczegółowe omówienie.
- Informacja o polityce szkoleniowej i procedurach awansu u danego pracodawcy.
- Sposób przekazywania informacji o warunkach zatrudnienia.
- Sankcje za nieudzielnie prawidłowych informacji.
Urlop z powodu pilnych spraw rodzinnych i siły wyższej.
- Zasady udzielania – kiedy pracownik będzie mógł zawnioskować?
- Możliwość odmowy udzielenia.
- Dokumentowanie urlopu.
- Płatność za urlop
- Sankcje za nieudzielenie urlopu.
Nowy urlop opiekuńczy.
- Wymiar urlopu opiekuńczego.
- Pracownicy uprawnieni do urlopu opiekuńczego.
- Składanie wniosku o urlop – wyprzedzenie i informacje we wniosku.
- Płatność za urlop opiekuńczy.
- Sankcje za nieudzielnie urlopu opiekuńczego.
- Ochrona przed wypowiedzeniem umowy o pracę opiekunowi.
Elastyczna organizacja pracy – nowa instytucja.
- Zasady wprowadzenia.
- Zasady składania wniosku – treść wniosku.
- Możliwość odmowy elastycznej organizacji.
- Sankcje za naruszenie przepisów o elastycznej organizacji.
Zmiany w przepisach o urlopach związanych z rodzicielstwem.
- Nowy wymiar urlopu rodzicielskiego.
- Zasady udzielenia urlopu rodzicielskiego.
- Rezygnacja z urlopu rodzicielskiego.
- Zasady korzystania z urlopu ojcowskiego po zmianach.
- Nowe zasady udzielania urlopu wychowawczego.
- Zasady dopuszczania do pracy po zakończeniu korzystania z urlopów z tytułu pełnienia funkcji rodzicielskich.
- Nowe zasady ochrony trwałości zatrudnienia pracowników korzystających z uprawnień rodzicielskich i opiekuńczych po zmianie przepisów.
Praca zdalna – wybrane problemy.
- Zasady wprowadzania i rodzaje pracy zdalnej: stała, hybrydowa i okazjonalna.
- Praca zdalna na mocy porozumienia i na polecenie pracodawcy.
- Zasady przeprowadzania konsultacji ze związkami zawodowymi lub przedstawicielami pracowników przy wprowadzaniu prac zdalnej.
- Zasady ponoszenia kosztów za pracę zdalną.
- Bezpieczeństwo i higiena pracy – obowiązki pracodawcy.
- Zasady ochrony danych osobowych przy pracy zdalnej.
- Zasady kontroli przy pracy zdalnej.
- Wypadek, a praca zdalna.
- Zasady kontaktu pracownika z przełożonym w formule pracy zdalnej.
- Dokumenty niezbędne do uruchomienia pracy zdalnej – rekomendacje zapisów.
Rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem specyfiki pracy zdalnej.
- Praca zdalna a czas pracy.
- Wybór systemu czasu pracy: podstawowy, zadaniowy czy równoważny.
- Długość okresu rozliczeniowego czasu pracy.
- Nadzór nad czasem pracy zdalnej.
- Nadgodziny, a praca zdalna.
- Zarządzanie pracą nadliczbową.
- Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych.
- Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia dobowej normy czasu pracy.
- Ustalanie pracy w godzinach nadliczbowych z powodu przekroczenia tygodniowej normy czasu pracy.
- Zasady rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych oraz pracy w sobotę, niedzielę i święto oraz w porze nocnej.
- Rekompensata pracy w godzinach nadliczbowych czasem wolnym od pracy.
- Zasady rekompensowania pracy w dniu wolnym wynikającym z pięciodniowego tygodnia pracy (sobota), tj. rekompensata godzinami i dniami, sposób wynagradzania za pracę w dniu wolnym (sobota).
- Rekompensowanie pracy w niedzielę i święto.
Informacje dodatkowe pod nr telefonu: 22 668 50 00
Z POWYŻSZEJ TEMATYKI MOŻEMY ZREALIZOWAĆ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Poniżej przedstawiamy opinie uczestników szkoleń prowadzonych przez mec. Piotra Wojciechowskiego:
Podobało mi się …:
„Praktyczne spojrzenie prowadzącego poparte bogatym doświadczeniem i wiedzą.”
„Podejście prowadzącego do realizowanej tematyki, sposób prowadzenia szkolenia.”
„Przygotowanie prowadzącego, analiza konkretnych przypadków.”
„Prowadzący, bardzo konkretna osoba.”
„Miejsce, lunche, sprawne przeprowadzenie szkolenia, prowadzący.”
„Rozmowy z uczestnikami.”
„Profesjonalność prowadzącego.”
„Metoda warsztatowa szkolenia.”
„Styl prowadzenia szkolenia – interakcja w uczestnikami”
„Mała grupa, przykłady z życia.”
„Materiały szkoleniowe, możliwość zadania pytań, dyskusja, lunch.”
„Sposób prowadzenia szkolenia, duża wiedza prowadzącego, warsztatowy charakter szkolenia.”
„Sposób prowadzenia, kontakt z uczestnikami.”
„Forma przygotowanych materiałów.”
„Podejście mecenasa i gotowość do udzielania odpowiedzi.”
„Wyczerpująca informacja zwrotna od momentu przesłania zgłoszenia, bardzo dobrze przygotowane materiały, bardzo dobry poczęstunek, a przede wszystkim bardzo miła obsługa uczestników szkolenia.”
„Organizacja szkolenia.”
„Współpraca ze słuchaczami.”
„Przykłady.”
„Interakcja prowadzącego z uczestnikami, case-study.”
„Umiejętność przekazywania wiedzy.”
„Interaktywny charakter szkolenia.”