WARSZTATY DLA NAJBARDZIEJ WYMAGAJĄCYCH
PRAWO PRACY
DLA
HR BUSINESS PARTNERÓW
NAJBLIŻSZE TERMINY:
19 – 20.05.2022 : Warszawa lub ONLINE
Zapraszamy do udziału w praktycznym „niezbędniku” z zakresu stosowania prawa pracy dla HR Biznes Partnerów.
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z praktycznymi zasadami stosowania przepisów prawa pracy z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa Sądu Najwyższego, stanowisk Ministerstwa Pracy oraz Państwowej Inspekcji Pracy.
Uczestnicy nabędą umiejętności elastycznego poruszania się w prawie pracy, szybkiego reagowania na zmieniające się sytuacje
w organizacji, właściwego komunikowania się z pracownikami w aspekcie najważniejszych instytucji prawa pracy jak zwalnianie i zatrudnianie, czasu pracy, urlopów czy karania i nagradzania.
Zajęcia oparte są przede wszystkim na studium przypadku z opisami dopuszczalnych prawnie i organizacyjnie rozwiązań oraz rekomendacjami prowadzącego jak radzić sobie w nietypowych sytuacjach.
prowadzący

mec. Piotr Wojciechowski
W programie:
-
Optymalny wybór zatrudnienia.
- Umowa o dzieło, zlecenia, o pracę – dokonywanie właściwych wyborów – rekomendacje.
-
Zatrudnianie i zwalnianie – warsztaty.
- Optymalny wybór umowy o pracę – na okres próbny, czas określony czy nieokreślony – warsztatowa analiza wszystkich typów umowy o pracę – samodzielne podejmowanie przez uczestników decyzji – która z umów najbardziej odpowiadająca potrzebom organizacji. Wady i zalety każdej z nich.
- Przygotowanie do rozwiązania umowy o pracę – warsztaty przygotowania do zwolnienia, wybór trybu rozwiązania umowy o pracę.
- Przeprowadzenie spotkania z pracownikiem w celu rozwiązania umowy o pracę – symulacja kierowana. Uczestnicy wezmą udział w zwalnianiu i byciu zwalnianym.
- Szczególna ochrona przed wypowiedzeniem i rozwiązaniem w prawie pracy – omówienie zasad ochrony przed wypowiedzeniem i rozwiązaniem umowy o pracę.
-
Wybrane prawa i obowiązki pracownika – jako narzędzia zarządzania pracownikami.
- Zasady podnoszenia przez pracownika kwalifikacji zawodowych:
– możliwość polecenia pracownikowi udziału w szkoleniach,
– zasady wliczania czasu szkoleń do czasu pracy,
– zasady sporządzania umów z pracownikiem podnoszącym kwalifikacje zawodowe.
- Zasady odpowiedzialności porządkowej pracowników.
- Prawne możliwości inwigilacji i dyscyplinowania pracowników
(weryfikacja skrzynki mailowej, stosowane procedury w zakresie wejść i wyjść pracowników na teren pracodawcy).
- Zasady nakładania na pracowników kar porządkowych.
- Zasady odwoływania pracowników od nałożonych kar.
- Zasady ponoszenia odpowiedzialności materialnej z winy umyślnej i nieumyślnej pracownika.
- Obowiązek sumiennego i starannego wykonywania pracy.
- Obowiązek stosowania się do poleceń przełożonych.
- Obowiązek przestrzegania czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy, regulaminu pracy, obowiązek dbałości o dobro zakładu pracy, obowiązek zachowywania tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę oraz tajemnicy służbowej.
-
Pojęcie dyskryminacji, mobbingu i molestowania w stosunkach pracy.
- Co to jest dyskryminacja, molestowanie i mobbing.
- Jak postępować, aby nie narazić się na zarzut dyskryminacji i mobbingu.
- Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie zasady równego traktowania, oraz za mobbing.
-
Zasady zarządzania czasem pracy – praktyczne stosowanie przepisów o czasie pracy.
- Zasady gospodarowania czasem pracy – postanowienia regulaminowe o systemach czasu pracy, ewidencjonowanie czasu pracy.
- Zasady planowania czasu pracy – grafiki, harmonogramy, zmiany w grafikach i harmonogramach.
- Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych oraz zakres możliwości odmówienia przez pracownika takiej pracy.
- Praca w niedziele i święta oraz w porze nocnej – zasady rekompensowania.
-
Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.
- Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.
- Zasady udzielania urlopów zaległych.
- Przesuwanie terminów urlopów wypoczynkowych.
- Odwoływanie pracownika z urlopu wypoczynkowego.
- Urlop na żądanie – kiedy i w jaki sposób pracownik może zgłosić urlop na żądanie.
-
Przebieg kontroli inspektora pracy w organizacji oraz zasady ponoszenia odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przepisów prawa pracy.
- Uprawnienia inspektora pracy w czasie dokonywania czynności kontrolnych.
- Środki prawne stosowane przez inspektora pracy w wyniku stwierdzonych nieprawidłowości:
– odpowiedzialność kierowników wyodrębnionych komórek organizacyjnych, menedżerów, dyrektorów, brygadzistów za nieprzestrzeganie przepisów prawa pracy,
– zasady stwierdzania wykroczeń przeciwko prawo pracownika,
– sankcje przewidziane dla osób popełniających wykroczenia przeciwko prawom pracownika.
- Analiza najczęściej popełnianych błędów przez przedstawicieli pracodawcy w czasie dokonywania czynności kontrolnych inspektora.
Informacje dodatkowe pod nr telefonu: 22 668 50 00
Z POWYŻSZEJ TEMATYKI MOŻEMY ZREALIZOWAĆ SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Polecamy także
Poniżej przedstawiamy opinie uczestników szkoleń prowadzonych przez mec. Piotra Wojciechowskiego:
Podobało mi się …:
„Praktyczne spojrzenie prowadzącego poparte bogatym doświadczeniem i wiedzą.”
„Podejście prowadzącego do realizowanej tematyki, sposób prowadzenia szkolenia.”
„Przygotowanie prowadzącego, analiza konkretnych przypadków.”
„Prowadzący, bardzo konkretna osoba.”
„Miejsce, lunche, sprawne przeprowadzenie szkolenia, prowadzący.”
„Rozmowy z uczestnikami.”
„Profesjonalność prowadzącego.”
„Metoda warsztatowa szkolenia.”
„Styl prowadzenia szkolenia – interakcja w uczestnikami”.
„Mała grupa, przykłady z życia.”
„Materiały szkoleniowe, możliwość zadania pytań, dyskusja, lunch.”
„Sposób prowadzenia szkolenia, duża wiedza prowadzącego, warsztatowy charakter szkolenia.”
„Sposób prowadzenia, kontakt z uczestnikami.”
„Forma przygotowanych materiałów.”
„Podejście mecenasa i gotowość do udzielania odpowiedzi.”
„Wyczerpująca informacja zwrotna od momentu przesłania zgłoszenia, bardzo dobrze przygotowane materiały, bardzo dobry poczęstunek, a przede wszystkim bardzo miła obsługa uczestników szkolenia.”
„Organizacja szkolenia.”
„Współpraca ze słuchaczami.”
„Przykłady.”
„Interakcja prowadzącego z uczestnikami, case-study.”
„Umiejętność przekazywania wiedzy.”
„Interaktywny charakter szkolenia.”